info@praktijkvanrhoon.nl   |   06 – 2737 9636
Follow us :-

Betere sportprestaties met een FasciaMassage

Wil je soepeler bewegen? Heb je regelmatig spierpijn na het sporten? Is blessurepreventie voor jou van belang? Wil je letterlijk beter in je vel zitten?

Dan is Fascia Massage een uitkomst.

Na een Fascia Massage Kuur

o Zijn verklevingen losgemaakt en je spieren bevrijd

o Zijn je spieren soepeler en kunnen meer kracht leveren

o Heb je optimaal herstel na een training

Succesvol te behandelen

o Stijve of pijnlijke achillespees

o Knieklachten

o Pijnlijke hamstrings

o Vastzittend bekken

o Stijve / pijnlijke onderrug

o Stijve nek

Mijn behandeling zorgt ervoor dat jouw lichaam zich vrij en optimaal kan bewegen.

Interesse? Neem direct contact op

De functie van Fascia is

o zorgen voor een samenhangend en functionerend geheel
o het bieden van steun, stabiliteit en structuur aan je lijf
o een afweer tegen giftige stoffen
o een glijmiddel tussen organen, gewrichten en spieren

Fascia is een bijzonder bindweefsel. Als een dun vlies loopt het door je hele lichaam en verbindt zo alles met elkaar. Dit vlies bevindt zich rond je spieren, botten, gewrichten, organen en hersenen.

Tevens geeft de Fascia mechanische steun en zorgt ervoor dat structuren soepel en zonder wrijving langs elkaar kunnen bewegen.

AANBIEDING MAAND SEPTEMBER
Fascia massage voor € 55,- ipv €70,-

Cellulites verdwijnt met FasciaMassage

Heb jij last van putjes in je benen en billen? Gaat dit niet zomaar weg? Heb je een oneffen huid ook al heb je een gezonde leefstijl? Misschien zelfs pijn bij aanraking? Dan is FasciaMassageeen uitkomst.

Na een Fascia Massage Kuur

Is je huid glad, soepel en pijnvrij.

Nemen dikke dijen of buik zienderogen af.

Vindt je lichaam weer zijn natuurlijke vorm terug.

De Fascia-laag, net onder de huid houdt vet en water vast. Zenuwen en bloedvaten lopen erdoorheen. Hormonen, inactiviteit, ongezonde voeding en medicatie beïnvloeden jouw Fascia. Er ontstaat dehydratatie en de Fascia gaat verkleven. Dit veroorzaakt Cellulite en verklaart de pijn.

Ik masseer heel lichtjes je huid, activeer de bloedtoevoer zodat je huid warm wordt en je bloed en je lymfe gaan stromen. Met mijn massagetechniek maak ik de verklevingen los, komen de voedingsstoffen weer in de cellen, en afvalstoffen worden afgevoerd. Als je huid zich ontspant, verhoog ik de intensiteit tot op spierniveau.

Hoe ontstaan verklevingen?

Medicatie, voeding en stress zijn allemaal elementen die jouw Fascia negatief kunnen beïnvloeden. Dehydratie kan ontstaan en daardoor verlies van elasticiteit. Zo verliest het ook zijn functie als smeermiddel en kunnen cross links ontstaan, oftewel verklevingen. De Fascia kleven letterlijk aan elkaar of aan het onderliggende weefsel.

Zo kan het dus zomaar zijn dat jouw Fascia aan jouw spieren vastgekleefd zit. Hierdoor missen je spieren de bewegingsruimte die nodig is voor optimaal vermogen, spiergroei en kracht.

De Fascia bestaat voor 2/3 deel uit water. Dit zorgt voor de glijbaarheid van de Fascia waardoor spieren vrij kunnen bewegen, maar ook de bloedvaten en zenuwen. Dit water kan vervuild raken door afvalstoffen en gifstoffen waardoor deze glijbaarheid vermindert. Hierdoor verliest de Fascia zijn elasticiteit en veerkracht.  De huid kan hierdoor minder goed bewegen en ‘verharden’. Daar voelt de huid ook vaak koeler aan.

Sluiten